Tråd: Mye salt
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-11, 14:38   #43
amritam
Medlem

amritam sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye salt

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Det står iallefall klart på boksen min, at saltet er fra gruver i Pakistan og ikke direkte "Himalaya". Det burde vel ikke ha så mye å si, uansett smaken de fleste er villige til å betale litt ekstra for, vil jeg tro. Seltin smaker jo død og pine i forhold, og man må jo også bruke mye mer av det for å få like salt smak, da ser jeg ikke helt poenget lenger.

Nå strekker jo Himalaya seg inn i Pakistan også da. Jeg vet ikke hvor disse gruvene ligger, da, og jeg vet ikke akkurat hvor denne artikkelforfatteren mener Himalaya slutter, men som du sier, så har det jo ikke noe å si. Og det mener jo artikkelforfatteren egentlig også - han mener jo at det ikke spiller noen rolle hvor salt kommer fra.

Jeg bruker faktisk litt Seltin også, jeg - synes det er greit å ha på bordet til de gangene maten ikke har fått nok salt under tilberedning. Men når det får koke med maten, synes jeg mye av saltsmaken forsvinner.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat