Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-05, 01:30   #19
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som kan fortelle meg om jeg gjør det riktig?

Okei, vennen min, her var det litt mer enn bare litt ekstra vekt etter et svangerskap...

Hør nå her et øyeblikk: Du har stort sett vært gravid i 4 år. Du har flere små barn. Du ammer. Hallo! Det er ikke akkurat NÅ du skal bli smal og smekker!

Nå er du MAMMA - den store mor! (Hurra!) Det er det meste og det beste en kvinne kan bli! VENT med resten. Senere kan du bli DEG igjen.

Når minsten er sånn ca 12 - 18 - 20 mnd, kan du begynne å se på hvor stor avhengighet barnet har til deg og brystet ditt. Det er DA du skal begynne å bli DEG igjen - samtidig som du fortsetter å være mamma.

Men du kan ikke være "bare" deg samtidig som du er HELT mamma. Så jeg syns du skulle vente med å tenke "slanking" til etterpå. Kanskje går du underveis ned mer enn du hadde trodd. Kanskje ikke. Jeg skjønner godt av egen erfaring at man ønsker å bli smal og se flott ut igjen, og gå inn i en del klær og så videre - men er du DEG nå, eller er du MAMMA? Jeg mener at man kanskje må gi et år eller fem når man er mamma på ordentlig - og det ser og skjønner jeg jo at du er!

Så - er det jeg sier at du skal gi blaffen i vekten eller slanking? Nei, ikke nødvendigvis. Men jeg mener du skal la Atkins ligge. (Sier jeg, som er Atkinser på min hals...) Ta heller tak i Lindbergh. Det er moderat og udiskutabelt. Ingen kan kritisere deg for det. Og det er absolutt nok næringsinntak til å sikre morsmelken.

Og hvis alt går som normalt, og det gjør det jo vanligvis, så vil du ha gått ned ganske mye av totalen når du avslutter eller trapper ned ammingen. DA er det du skal tenke Atkins eller lignende. I mellomtiden kan du kjøre Lindbergh som gir en totalpakke fra første stund - Atkins gir et fryktelig lav-lavkarbo "kick-start" som ikke nødvendigvis stemmer med ammeperioden. Jeg ville i alle fall ikke selv gått på Atkins i ammeperioden, men Lindbergh tror jeg ikke jeg ville hatt problemer med. (Fordi sluttfasen i Atkins ligner på Lindbergh, og de tre første fasene er en vei til et mål.)

Lykke til!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat