Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-11, 00:13   #14
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Å jo den er usunn, lå der i en uke for noen måneder siden og det var brød, poteter, melsaus og pasta og alltid dessert med sukker, syltetøy på brødet, med margarin.

Jeg sa jeg ikke tåler kornvarer( noe som ikke er usant, allergisk), fikk brakt mine egne hjemmebakte brød til meg, ba om ost og kjøtt og majones og meierismør til brødet.
Poteten til middag lot jeg ligge, men ellers hørte de på meg. Fikk kjøtt fisk, og grønnskaer
Desserten lot jeg også stå, og frukt.

Så det gikk fint, var for syk til å ta opp kampen om lavkarbo, men jammen kunne de trenge det.

Den maten er ikke sunn, hvorfor godteri hver dag til syke mennesker som trenger krefter ikke sukker?

De var litt søte da, de ga meg risikaker, istedet for brødskive jaja, jeg fikk sagt takk men nei takk jeg har mitt eget.

Lykke til

Unnskyld at jeg sier det, potet er ikke usunt. Brød og pasta behøver ikke være det heller. Er man allergisk er det jo en annen sak. Ketolyse er jo ikke direkte sunt det heller, er ene og alene for å gå ned i vekt. Bare fordi man kan spise så mye man vil av enkelte ting uten å bli feitere betyr det ikke st det er sunt. Grunnen til at 9 av 10 av oss er her er at vi har spist for mye dritmat, ikke fordi vi har spist for mye potet. Men klart spiser man goder hver dag og i tillegg mye potet bidrar jo det også, det er fortsatt ikke poteten sin skyld.
Jeg er nok mer på sykehuset enn en gjennomsnittlig person og jeg føler meg ikke fæl hvis jeg spiser maten der. Og du nevner dessert, mange der har det rimelig kjipt og det er lov å unne seg litt. Dessuten blir man ikke feit av den lille skålen med gele. Får ikke akkurat uhorvelige mengder med søtt der.

Jeg digger lavkarbo fordi det har slanket meg veldig fort, men er veldig Skeptisk på hva det kan gjøre med kroppen min på sikt, si 20år. Tiden vil vise.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat