Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 09:52   #10
IKJ
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Et par spm om Ketolyse

Jeg anbefaler at du leser alt du klarer her inne på forumet! Kunnskap er det viktigste virkemidlet du har for å få dette til. Les forskjellige menyer for inspirasjon, les om hva som skjer med kroppen, les om hva som skjer om vekten stopper opp ( det er helt normalt, og skjer med ALLE! kroppen trenger tid på å omstille seg.) Les at det tar 2-8 uker før kroppen lærer seg å bruke energi fra fett fremfor karbohydrater. Vi hører om de som går ned 20 kg på 2 -3 mnd, det er ikke virkeligheten for de aller fleste. Mange blir veldig skuffet og demotivert når de ikke går ned 5 kg i uka, så det er viktig å ha realistiske forhåpninger.

Jeg anbefaler deg å bruke måleband fremfor vekt. Det er mer realistisk, for vekta varierer mye utfra salt og vannmengde, syklus i.l. i kroppen. Mål deg så mange steder på kroppen som mulig. Da får du større tall å motivere deg med Jeg har gått ned 5 kg de siste 3 mnd, men hele 63 cm totalt jevnt over hele kroppen. Mye mer motiverende å være over en halv meter mindre, enn 5 kg Get my point?

Vi har alle vært ny på dette
Bruk forumet for alt det er verdt, og spør hvis du ikke finner svar

Uansett, lykke til videre!

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat