Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 14:54   #24
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg ser at du har fått mange gode svar! Flinke folk her!

Jeg har lyst til å gripe fatt i at du faktisk blir fortalt at du må gjøre noe med kostholdet ditt når du har verdier innenfor ref.område. Dette synes jeg er mer enn merkverdig! En skulle tro at din fastlege ikke har viktigere ting å ta seg av og slettes ikke tilstrekkelig mange pasienter å tjene penger på.... beklager, men jeg måtte bare si det. Det er sjelden en bruker særlig med energi på prøveresultater som er å anse for å være bra.

Jeg har selv tatt kolesterolprøver for noen dager siden og fikk mitt resultat i dag. Jeg nevner mine tall fordi jeg ble møtte med ordene; "dette ser strålende ut" da jeg spurte etter verdiene i dag.

Total kolesterol: 6,5
HDL: 1,6
LDL: 4,5
Triglyserider 0,96

Hehe, denne fastlegen er åpenbart bare ute etter å tjene penger, og er i så måte ikke noe bedre enn Hexeberg eller noen som helst andre :P

Nei, dette argumentet med å tjene penger, og å flytte fokuset over på debattantens motiv fremfor argumentene, hører ikke hjemme i denne debatten.

Trådstarter: Et spørsmål til, hadde du gått ned i vekt i perioden før du tok blodprøvene, eller hadde vekten vært stabil en stund?

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat