Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 19:06   #7
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kviser under armene av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Marielle_89, her.

Det at det er mye som ser ut som kviser, men ikke er det har du helt rett i.

Men dette er kviser! Jeg kan trykke ut gult kvisefyll fra alle sammen. Og legen min har nok fint lite peiling og gjetta seg nok frem

Selv om det er kvisefyll i dem, trenger det ikke være kviser altså. Hva det "er" kommer an på hvilken baktere evt. sopp det kommer av. Kan jo sikkert være vanlige kviser, men kan også være andre ting. Har du prøvd å smøre med Basiron eller noe produkter med melkesyre?

Ville bedt om henvisning til hudlege hvis det ikke går over av seg selv.. Høres jo ganske plagsomt ut. Follikulitt (hårsekkbetennelse) og enkelte soppinfeksjoner kan også se veldig ut som vanlige kviser, ikke alltid leger ser forskjell engang.. Hvis det er en lett form for follikulitt kan du kanskje behandle det selv, med f.eks. glykolsyre eller melkesyre så talgkanalene holder seg åpne, pluss å la vær å barbere/klø/skrubbe til huden har roet seg. Virker ikke det må det kanskje antibiotikakrem til, eller soppdrepende krem hvis det er forårsaket av sopp. Prøv gjerne Basiron i første omgang da, det har vanligvis veldig rask virkning på kviser, virker ikke det er det antakeligvis noe annet du har. Men bruk det kun om natta og sov i hvit skjorte, for det bleker alt av stoffer.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat