Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 23:09   #1
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

VG har undersøkt lavkarbo-viner

http://www.vg.no/mat-og-drikke/artik...artid=10016494

Jeg kunne ikke dy meg, men måtte skrive en del i kommentarfeltet der.

Listen er helt tåpelig mtp. at de ikke har tatt hensyn til hva vinene brukes til. Den lister en hel rekke dessertviner man må unngå, og det hadde vært mer på sin plass å liste f.eks en del vanlige tyske viner som folk bruker til mat/kos. Nå må man jo uansett utelukke langt mer enn de 10 verste, så listen er jo fullstendig mangelfull/unødvendig.

De kunne heller brukt mer spalteplass på å liste de 50 beste tørre vinene og sagt noe om hva de passer til. Det er likevel noen gode tips, jeg skal teste valpolicellaen i alle fall

Generelt så styrer jeg unna dessertviner, og er ikke så opptatt av å sjekke når jeg får servert chablis, sancerre, eller champagne (med mindre noen finner på å tro at Asti er "champagne" :P) + rødvin.

Om jeg planlegger å drikke en del, så bruker jeg vinmonopolet.no.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat