Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-11, 12:01   #10
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Vaniljekranse - HJÆLP

Tror at Imse og Lillemy71 har noen bra ideer.

Jeg tenkte umiddelbart også på å bruke kokosmel + tagatesse, siden tagatessen skal gi god karamellsmak som passer godt med mandlene, og ikke oppleves som kald.

Jeg har ikke kjøpt det selv enda - men det jeg har lest, gjør at jeg får lyst til å bruke det i denne typen oppskrifter. En miks av tagatesse, sukrin (for å redusere karber) og noen dråper natreen for å redusere behovet av de to andre, og fordi natreen er en motvekt mot den kalde sukrinsmaken, virker interessant.

Kokosmel fordi det binder væske og gir volum med fiberet, og gir deigen en konsistens som likner mer på deig med mel.

Jeg tror det er lurt av deg å ikke riste mandlene dine som du skriver. Oppskrifter uten mel/sukker har lettere for å bli svidd i ovnen. Jeg ødela noen manelflarn fordi jeg brukte samme tid/temperatur som før, satte på alarm på ovnen, og måtte løpe til ovnen før timeren gikk ut fordi det begynte å lukte brent!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat