Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 01:27   #51
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Ja, alt koster! Og dersom man liker å stå på ski vil det bli billigere å eie enn å leie i lengden, så dette kan jo også ses på som en investering Mine foreldre har satt en "grense" på 1000 kr pr barn (+ noe fra hunden og nissen :P ) og det synes jeg er mer enn nok! Barn som får julegaver til mangfoldige tusen har en tendens til å være en smule bortskjemt (uten at jeg ser at dine er det, Hypah). Ville vi ha noe dyrere kunne vi legge mellom eller tanter og onkler spleiset slik at vi fikk en stor gave i stedet for mange små.

At lavkarbo er dyrere enn annet kosthold kan diskuteres. Selv har jeg kuttet matbudsjettet med 25% etter jeg la om kosten To måltider om dagen i stede for 3-4 + snack har nok hjulpet mye på det..

Håper iallefall ikke unga er bortskjemte, de får ikke alt de peker på nei. Men hvis de først skal ha en jakke eller en sykkel, så kjøper jeg alltid kvalitet. Dvs mine jenter får ikke en Biltema sykkel eller en Fretexjakke...skal være såpass ærlig. Kjøper jo skikkelig sportsutstyr til meg selv så ser ikke noe grunn til at ungene ikke skal få det samme. De er hhv 9 og 12 år (jenter). Selv er de ikke opptatt av å få merkeklær eller ting og tang heldigvis.

Vi kjøper faktisk utrolig lite klær og ting til ungene, det blir gjerne ifm ferier og høytider.

Når ungene maser får de stort sett nei selv om de gjerne vil ha alt de ser (og de vil jo gjerne alltid ha et eller annet da).

Så det er kanskje derfor vi bruker mye på julegaver og i sommerferier fordi vi ikke bruker noe ellers i året. Flere av våre venner tjener ufattelig mye og de bruker mindre til jul enn vi, men de bruker gi mer gjennom året på en måte.

  Svar med sitat