Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 03:13   #22
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Julegodt vanskelig å holde meg unna?

Nå er jeg kanskje på tynn is, men hvis man virkelig VIL leve lavkarbo, så klarer man det. Spesielt når man går på moderat lavkarbo og har mulighet for å legge inn f.eks. frukt daglig.
Da jeg gikk over på lavkarbo var det pga diabetes. Selvsagt kan jeg velge og sprekke og ta masse insulin, akkurat slik som de av dere som går på lavkarbo pga vekt eller andre helseproblem kan sprekke, men konsekvensen er vel ganske lik for oss alle;
masse frukt eller søtt eller potetsnacks vil iallefall garantert gi meg magetrøbbel, og med det i tankene er det mye lettere og begrense seg til ei klementin, ei sjokoladerute eller en liten neve potetsnacks en sjelden gang, som jeg virkelig koser meg med.
Altså, istedet for å være fanatisk redd for alt nå i juletiden, når det er masse godsaker de aller fleste av oss forbinder med julestemning, gi deg selv lov til og kose deg litt, men bestem deg på forhånd at det er snakk om ett frukt f.eks. Fort gjort når fruktfatet står der og TV-en står på og skrelle den ene klementinen etter den andre om man ikke har bestemt seg.