Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 13:17   #2063
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hei Karla! Håper vi ser mer til deg her inne fremover sånn at du blir kvitt kiloene du ikke trives med igjen. For min del er det nesten rart å ha oppnådd en slank kropp etter så mange år med slanking. Over 30 kg er borte, 22,5 kg på lavkarbo. Likevel må jeg fortsatt minne meg selv på at jeg har lykkes.

Jeg har lest tråden du linker til. Jeg kan ikke uttale meg om kolesterol og verdier, men jeg har jo barn på 2 og 5 år selv. Du nevner at fireåringen din er lett overvektig, er det på antall kilo i forhold til høyde, eller ser fireåringen litt lubben ut? Mine barn er begge normalvektige. jeg har ikke lagt om kostholdet deres noe særlig på noen måte, verken mindre karbohydrater eller mer fett. Mest fordi jeg ikke vet hva som er best for dem. Jeg prøver å gi dem omtrent samme mat som jeg spiste da jeg vokste opp, med godteri kun på lørdager og lite boller og kjeks i hverdagen. De spiser brødskiver med smør, men bare et tynt lag. Når de spiser fettrik mat, prøver jeg å begrense karbohydratene litt og når de spiser karbohydratrik mat, prøver jeg å begrense fettmengden. Jeg tror man kan leve godt både på lavkarbo og på høykarbo, hvis man bare velger EN. Jeg prøver å ha et mest mulig avslappet forhold til barnas kosthold, fordi jeg har et veldig anstrengt forhold til mitt eget kosthold, og mer enn noe annet så vil jeg ikke at barna skal arve det. Jeg har ikke fortalt dem at jeg slanket meg. Jeg sier bare at jeg ikke spiser mel og sukker fordi jeg blir så sulten av det. Alt det andre jeg hopper over, legger de ikke merke til. Jeg tror at måtehold og gode valg når langt. Jeg hadde ikke vært redd for å gi barna rømme til maten, men jeg ville nok ikke gitt dem "ekstra" fett "for at de skal bli mette". Så lenge barna dine har et normalt, avslappet forhold til mat, så ville jeg nok ikke tenkt så mye på det. Når man er fire år, så er det jo vanlig å ha litt valpefett på kroppen fortsatt. Det forsvinner sikkert av seg selv hvis dere spiser sunt og fireåringen fortsetter å røre på seg.


Sist redigert av Namba : 04-12-11 kl 13:24.
Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat