Tråd: Ziggy!
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-05, 18:31   #2
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Ziggy!

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg har såååå lyst til å lage denne kaka, men får problemer med sukkeret. Har du noen tips?

150 gram skåldede mandler
150 gram valnøtter uten skall
300 gram mørk sjokolade (70%)
1 toppet spiseskje kakaopulver av beste kvalitet
250 gram smør
søtstoff tilsvarende 100 gram sukker
6 store egg, plomme og hvite skilt

Sløyf sukkeret helt og holdent...husk at sjokoladen er søt i seg selv!!! Dessuten så kan du tilsette usøtet kokosmasse istedet, ca 50 gram, så får du en fantastisk smak... for husk at kokosen er naturlig søt med bare 5-6 karber pr 100 gram!

Smak evt. på røra mens du lager den...vedder på at den kommer til å smake godt nok på denne måten jeg...

Ellers så kan du legge oppskriften inn på FitDay, og se hvilke verdier du får fram med tanke på fordelingen mellom næringsmidlene. Er det lite karber i sammensetningen, så kan du evt. tilsette 1-2 ss honning eller lignende...

For husk, det er sammensetningen som er det viktige her... pluss at vi prøver å velge mest mulig naturlige produkter...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat