Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-11, 19:45   #72
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du Hypah, det er måten du sier det på. Forresten vet jeg om mange som aldri har hatt noen dårlige erfaringer med biltemasykkel. Selv om jeg mener sykkelene derfra er noe billig skit og sverger til DBS, så sier jeg faktisk ikke at andre ikke er glad i ungene sine om de kjøper slike sykler.

Jeg er også oppvokst med dårlig råd, og vi elsket å få sekker med arveklær, det var kjempespennende! Vi dro på campingtur, naboen til syden, og gjett hvem som fortsatt har kun gode minner fra kanopadling, bålkos og regn? Mens de andre bare husker å bli solbrent og at de løp etter mora på jakt er sydenkupp.

At du har dårlige erfaringer betyr bare at vi er forskjellige. Jeg elsker i allefall mine barn og jeg uttaler meg ikke om at andre ikke elsker sine barn fordi de må ha billig sykkel for i det hele tatt få sykkel.

Det er ikke meningen å ordlegge meg slik at det oppfattes feil, det er dumt. Jeg vet og om mange som har bare gode erfaringer med Biltemasykler, bevares, men som regel så endrer de ofte mening etter å ha prøvd en kvalitetssykkel. Mye handler allikevel om godt vedlikehold og velsmurte bremser og gir.

Igjen, jeg sier IKKE at andre ikke er glade i ungene sine fordi de bevisst velger Biltemasykler til ungene sine. Ikke misforstå meg nå. Når min datter skal kjøre opp til bil så skal jeg kjøpe en trafikksikker bil til henne fordi jeg er alt for glad i henne til å gi henne en trafikkfarlig bil å kjøre rundt med. Må jeg kjøpe et vrak fordi det er hva jeg har råd til, ja da lar jeg faktisk heller være å kjøpe. Tror ikke jeg ville klart å leve med å miste henne fordi bilen plutselig mistet bremsene eller noe slikt. Nå sier jeg jo IKKE at dette ikke kunne skjedd med en splitter ny bil, men regner med du skjønner hva jeg mener her uten å vrenge på hva jeg sier?

Du var nå heldig som ihvertfall kunne dra på camping og ferie med naboen til syden da. Det kunne ikke jeg fordi det hadde vi ikke råd til rett og slett. Ikke kjente vi noen med kano, hytte eller hus i syden heller dessverre. Men jeg har masse fine minner fra de somrer jeg var hos mormor og morfar som bodde 2 mil unna. Det var også ferie for meg.

  Svar med sitat