Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-11, 11:51   #22
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 6 mnd på vei, på an igjen med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ingen som snakket om hva man gjorde før graviditeten, men jeg spurte om hvordan det var å slanke seg i de 9 mnd man er gravid eksvis ved å gå på en ketolysekur. Jeg har ikke uttalt meg om noe, men spurt spørsmål fordi jeg ikke visste.

Er du overvektig når du er gravid så er det vel temmelig kjent at det å være overvektig er usunt og ikke helsemessig fornuftig, gravid eller ei. Antakelig vil det være ytterligere verre å være overvektig OG gravid samtidig, noe som sikkert vil bedre seg om man slanker seg FØR man blir gravid.

Ut fra det jeg har lest om ketolysekuren så er den noe av de mer ekstreme variantene av slankekurer og jeg stilte da spørsmål om hvordan det vil stille seg å gå på en slik kur mens man er gravid. Ikke før eller etter graviditeten

Er det ikke slik at de som lider av overvekt og sykelig overvekt kan ha problemer med å bli gravide også? I så fall så vil vel en slankekur før man blir gravid faktisk kunne hjelpe til med å bli gravid kanskje? Det høres nå logisk ut iallefall.

Ikke for å være ufin, men noen ganger virker det som om du overhode ikke har lest gjennom trådene før du svarer. Rett og slett litt vanskelig å skjønne hvordan du sammenfatter trådene og hva du får ut av det. Du legger ofte frem ting på en provoserende måte, og disser mottakeren for å ikke skjønne at du fleiper. Eller som i dette tilfellet, at påstanden din egentlig var et spørsmål. Kan ikke tenke meg du med viten og vilje går inn for å fremstå som ørlite ufin, til tider frekk og arrogant? I såfall er det en merkelig innfallsvinkel og unødvendig vinkling på et så hyggelig forum som dette Nå er vi flere som har kommentert din måte å uttale deg på, det hadde vært flott om du kanskje tar det litt til etterretning, du har mye å komme med, men skal jeg gidde å lese dine innlegg bør de være litt hyggeligere formulert

Det er INGEN som anbefaler ketogen kosthold under graviditet. Noe som blir skrevet flere ganger i også denne tråden. Og årsaken til at ts spør om et alternativt kosthold. Som da ikke er ketogent.

Hvorfor det ikke anbefales? det er ekstremversjonen av lavkarbo, jeg ville ikke hatt det ekstra stressmometet under et svangerskap.

Det er mange her som slanker seg ved å spise ketogent for å øke mulighetene for å bli gravid.
Og som går over til et mer moderat kosthold under svangerskapet.

Beklager litt avsporing her, ts

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat