Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-11, 13:57   #23
Siljenh
Juniormedlem

Siljenh sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 38
Siljenh er på en erverdig vei
Smile

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg savner indisk mat, tai-mat, mexikansk mat med ris, lefser og søte suser. Jeg savner pizza, pasta og knekkebrød. (Har prøvd noen lavkarbo-frø/knekkebrød, men de faller ikke i smak). Savner også loff, hehe.

Søte sauser kan du kanskje lage selv ved bruk av kunstig søtning? Knekkebrød finnes det mange oppskrifter på forumet, så har du prøvd noen er det bare å utførske videre. For pizza vil jeg anbefale denne bunnen: http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...pizzabunn.html Jeg og samboeren lagde den forrige helg og vi synes den var kjempegod. Ikke det at du skal finne erstatninger for alt, men noen erstatninger kan være greit å ha slik at det blir lettere å gå videre. Når det gjelder loff så kan jeg for min egen del i hvertfall si dette: Prøv å skei ut med en eller to loffskiver, og når magen viser hva den synes om loffen så vil du aldri ha lyst på det igjen... Jeg prøvde pizza fra peppes for en stund siden og det var terror for magen

Du sier blant annet at du savner indisk mat. Det er jo mye gode indiske oppskrifter her på forumet hvis du leter. Indisk mat har jo kanskje en del ris, men å erstatte ris med blomkål- og brokkoliris synes jeg er godt, i hvertfall hvis jeg har saus til. Å fløtesauser må du jo ikke spise heller bestandig.

Denne oppskriften er nydelig: http://lilalife.no/wips/754299265/b/...dagens-middag/ Og du kan selv velge om du vil lage crispy blomkål eller om du vil har blomkålris til. Jeg lager en del woker og gryter med kokosmelk, og da synes jeg fett-smaken er mindre og konsistensen er tynnere enn i en fløterett. Å hvis du kryddrer masse så får du også mindre fett-følelse av maten.

Jeg er selv litt lei fløtesauser, og skal prøve å kutte ut fløten i noen uker for å se om matlysten bedrer seg. Har nylig oppdaget indisk mat og gleder meg til å se om det kan være veien for meg i en periode Ønsker deg lykke til videre!

Siljenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men prøver å ha fordelingen 5-20-75 Svar med sitat