Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-11, 14:43   #6
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan man blande Fedon og LCHF?

Jeg blander på en måte Fedon og LCHF og det går veldig bra! Det som er er at du ikke kan spise så mye karbohydrater som Fedon "tillater" og spise mye fett samtidig.

Jeg løser det ved å holde meg under 70 gram kh (som oftest rundt 50) på ukedagene og da spise det jeg kaller "Normalt" med fett, dvs fete produkter osv, mens i helgene blir det mer karbohydrater.. Mellom 50 og 120 ca. Og da begrenser jeg fettet. Slik har jeg spist i ca halvannet år ++ og jeg går ikke ned hvis ikke jeg passer på dette, men hvis jeg gjør det så går det så det suser.
Jeg er veldig nøye på å få i meg nok proteiner og det holder meg mett. Spiser ca like mengder fett og like mengder protein når jeg holder meg under 70 karbohydrater.

Men jeg har da endel overvekt, så det er ikke sikkert dette hadde funket hvis jeg ikke hadde hatt det. Dessuten har jeg ikke noe insulinresistens, så vidt jeg vet.