Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Shailene: Jo faktisk så er jeg oppriktig interessert i å høre hvordan du ville sagt til meg (eller ts) de ord du ville valgt for å gjøre meg oppmerksom på at: "kjære kollega, din ånde og lukt, gjør at jeg blir kvalm og ikke klarer fokusere på jobben"
hvordan på en diplomatisk måte melder du noe slikt? Vi er alle flinke her inne på å gi forslag på pittesmå kostholdsendringer, så hvorfor ikke et konkret råd nå også?
Må vel være en forutsetning at når man først gir en tilbakemelding så ønsker du jo oppnå noe med den, eksvis en endring hos den annen person.
Tror ikke mennesker gir tilbakemeldinger bare for å spre kvalm, med unntak av baksnakking da. Men her var jo personen direkte.
istedetfor å fokusere på hvor ille det var å plumpe ut med noe, kom med egne forslag på hvordan så er vi løsningsorienterte og vi blir alle mer opplyst. 
Greit. En kommentar som er direkte nok til at tilogmed mannfolk burde skjønt greia, uten at den trenger å være direkte slem kunne jo f.eks. gått sånn som dette.. "Hører du går på lavkarbo.. Jeg mener ikke å være frekk nå, men det kjennes godt på ånden din altså. Tenkte det var greit å si ifra, visste ikke om du var klar over det selv." Enkelt og greit, og man får fram meningen bak kommentaren, uten at man trenger å kalle noen kvalmende og stinkende. Det er unødvendig etter man har gått ut av barneskolen, syns jeg 
|