Sv: Hvor mye penger brukes på mat?
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Er sykt nysgjerrig på hva slags sykepleier kona di er, for jeg vil også gjerne tjene like mye da jeg blir ferdig utdannet.
Hun er helsesøster. Tror hun tjener rundt 6-650 000,- i året. Ikke turnusjobb, men er mellomleder. Dog så jobber hun i perioder borte fra hjemmet og mottar klekkelig godt betalt i de periodene.
Sitat:
Du spør om man ville spist annerledes dersom maten var gratis. Grunnen til at ingen har svart på det er kanskje at det er et totalt ubetydelig spørsmål?
Jo, gratis var vel å dra den litt langt, men jeg tror mange (eller kanskje ikke?) ville kanskje handlet litt mer av den maten som kalles "luksusmat" i Norge om man hadde hatt råd til det? Det er kanskje litt som et trappetrinn, studenter spiser vel ikke veldig råflott og bruker all sin tid på å handle der det er billig. De med gode inntekter bruker kanskje litt mindre tid på å kjøre rundt og handle kun tilbudsvarer, men sløser fremdeles ikke, og de som har over millionen ++ i årslønn bare handler det de har lyst på uten å tenke pris?
Det som dog overrasker meg er at en del jeg kjenner som har gjennomsnittlige inntekter handler gjerne hver dag. DET er ihvertfall dyrt (hvis man ikke er særdeles systematisk og slave av et rigid handlemønster satt i system for hver dag). Jeg bruker tipse de om å kanskje handle 1 gang pr uke, eller enda sjeldnere for å spare penger.
Tror selv at det er et lurt triks for de som ikke er slave av et rigid innkjøpssystem hvor hver dag er planlagt på forhånd 
|