Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?
Opprinnelig lagt inn av shailene, her.
Greit. En kommentar som er direkte nok til at tilogmed mannfolk burde skjønt greia, uten at den trenger å være direkte slem kunne jo f.eks. gått sånn som dette.. "Hører du går på lavkarbo.. Jeg mener ikke å være frekk nå, men det kjennes godt på ånden din altså. Tenkte det var greit å si ifra, visste ikke om du var klar over det selv." Enkelt og greit, og man får fram meningen bak kommentaren, uten at man trenger å kalle noen kvalmende og stinkende. Det er unødvendig etter man har gått ut av barneskolen, syns jeg 
Så bra Shailene! Men, selv bare det å utelate ord som kvalm og stinkende, så ville nok rette person synes du var frekk nok til å i det hele tatt kommentere ånden.
Poenget mitt er at det finnes ikke alltid gode måter å si ting på fordi du vet aldri hvordan en mottaker vil reagere siden personen ikke er deg. Verdenshistorien er full av eksempler på små, velmenende ord som har resultert i nærmest krig og diplomatisk krøll 
Enkelte ting må bare vedkommende selv innse og be om tilbakemelding. Ved å lese denne tråden vil jo kanskje flere stille spørsmålstegn ved sin egen lukt og BE om tilbakemeldinger. Da er det også lettere og GI tilbakemeldinger uten å bli oppfattet som uforskammet, frekk og mannevond 
En morsom historie: For ca 15 år siden før lavkarbo var allment kjent så var jeg ca 1 uke i alvorlig ketose. Hele laget stinket jo, men vi kjente ikke vår egen lukt. Så i teltet en kveld så klarte jeg ikke la vær å kommentere og spurte sidemannen min: "Du, hvis jeg lukter like jævlig som det din ånde og kroppslukt nå, ja da synes jeg oppriktig synd på deg..." og så lo vi godt før utmattelsen, trøttheten og kaoset i hjernen tok overhånd. Kan informere om at settingen var under ekstreme umenneskelige forhold. Men lukten fra den gang er velkjent fra dagens ketonånde ja...
|