Tråd: Høy dose D3
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-11, 15:53   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Høy dose D3

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg vil anbefale å kjøpe K2 og D3 hver for seg...da blir det mye lettere å dosere dem uavhengig av hverandre....En skal ikke ha for mye K2....

Har du funnet noe info om dette? Og hvilken form av k2 gjelder i så fall dette? Jeg har ikke funnet noe som tilsier problemer som følge av høyt k2-inntak. (Bare K3 som er både syntetisk og giftig.)

Derimot sjekket jeg med legen min - siden jeg nå er oppe i 180mikrogram daglig - om dette kunne utgjøre et problem og han mente iallfall at det skulle gå helt fint. Ikke at jeg vil anbefale noen å gå så høyt som jeg gjør her uten å ha foretatt en vurdering med lege.

Dagsdosen som gir positiv virkning mot åreforkalkning er på ca 45mikrogram daglig. Samme dose brukes i Japan mot osteoporose.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat