Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-11, 20:28   #24
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Økt forbrenning

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Jeg har bare sagt (og gjentar én gang til) at BMI ikke har noen nytteverdi for å si om et individ er over/undervektig.

De som er blinde vil også ha problemer med å vurdere seg selv i speilet. De som er ute av stand til å tenke objektivt, uansett fysisk eller psykisk årsak, kan ha problemer med å vurdere seg selv i speilet.

Men det gjør forsatt ikke BMI til et nyttig verktøy for å si noe om en person er over/undervektig.

BMI er ikke alt nei, men for en gjennomsnittlig person gir det allikevel en viss pekepinn, som f.eks. sier at har man en BMI på 21-22 er det svært liten sannsynlighet at man trenger å slanke seg. Og har man en BMI på 40 vil jeg påstå det er en relativt stor sannsynlighet at det kan være en fordel.. Syns ikke akkurat utsagnet ditt var spesielt konstruktivt i denne sammenhengen, når det er snakk om det å ha et overdrevent fokus på mat og kropp, som ikke samsvarer med det faktiske behovet man har for å slanke seg. Var mest det jeg reagerte på.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat