Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-11, 22:28   #25
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Økt forbrenning

BMI er kun egnet for å diagnostisere befolkningsmasser, ikke enkeltindivider. Dette fordi "hesjestaur" og "muskelbunter" jevner hverandre ut når man tar gjennomsnittet av mange nok.

Men det er IKKE egnet som et mål på hva som passer den enkelte. Husk at for en kvinne er BMI-spennet som ikke regnes som helseskadelig fra 18,5 til 25. For meg på 1,70 vil det si en vekt mellom 53,5 og 72,5. Jeg kan med stor sikkerhet si at idealvekten ligger i et smalere område enn dette og er sterkt avhengig av muskelmasse utenpå beinbygningen.