Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-11, 07:49   #30
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Økt forbrenning

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

BMI er kun egnet for å diagnostisere befolkningsmasser, ikke enkeltindivider. Dette fordi "hesjestaur" og "muskelbunter" jevner hverandre ut når man tar gjennomsnittet av mange nok.

Men det er IKKE egnet som et mål på hva som passer den enkelte. Husk at for en kvinne er BMI-spennet som ikke regnes som helseskadelig fra 18,5 til 25. For meg på 1,70 vil det si en vekt mellom 53,5 og 72,5. Jeg kan med stor sikkerhet si at idealvekten ligger i et smalere område enn dette og er sterkt avhengig av muskelmasse utenpå beinbygningen.

Ja, derfor jeg skrev "pekepinn"

Klart det kommer an på benbygning, muskelmasse og fettfordeling. Men har man vanskelig for selv å se når nok er nok, står jeg fortsatt fast på at BMI ikke er så alt for gæli å forholde seg litt til. Er ikke verdt å miste fokuset på det som er viktigst, for å treffe idealvekta på kiloen. Er man godt innenfor det som regnes som normalvekt ifølge BMI, eller tilogmed undervektig, HAR man ikke det samme helsemessige behovet for å slanke seg som de som veier mer oftere har.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat