Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?
Opprinnelig lagt inn av shailene, her.
Er også tiltrekkende med en person som tar litt stolthet i eget utseende og innsatsen som ligger bak det. Handler overhode ikke om å se ut som en modell, enig i at det ikke finnes noe spesielt tiltrekkende med "modell-pene" mennesker.. Men rett og slett å gjøre det beste utav det man har, og ikke være redd for å pynte seg og bruke litt penger og innsats på eget utseende selv om man ikke føler seg som verdens vakreste. Ellers blir det jo bare en ond sirkel, som det er lettere sagt enn gjort å bryte mentalt sett. Selv om overfladiske forbedringer er, ja, overfladiske, føler man seg ofte bedre på innsiden også 
Det er sant. Jeg har fortsatt skikkelig motvilje for å pynte meg eller gå med noe annet enn helt grunnleggende basisplagg, men ikke like ille nå som da jeg var mye større. Da gikk det mye i joggebukser og ugredd hår, gitt. Litt hyppigere frisørbesøk og interesse for klær med kledelige snitt kom liksom naturlig med vekttapet - men jeg er fortsatt der at jeg kan stå og vurdere "tulleting" i butikken - et skjerf/sjal, eller en cardigan, eller noesomhelst annet enn jeans-og-langermet-topp-uniformen - og ikke ta det med hjem, fordi jeg vet at jeg bare vil føle meg teit med det på. Litt å jobbe med!
|