Tråd: Gi meg tips..
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-11, 20:39   #3
L@dy jojo
Medlem

L@dy jojo sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 53
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Gi meg tips..

Opprinnelig lagt inn av lilledelfin, her.

om hvordan jeg skal klare å holde meg til lavkarbokosthold over lengre tid.

Jeg er 27 år og har hatt lavt stoffskifte i 13 år. Jeg er riktig medisinert, men har fremdeles enkelte symptomer. Jeg er muligens insulinresistent. Jeg har hele livet slitt med kosthold som har svinget fra EKSTREME dietter på grensen mot spiseforstyrrelser (som har blitt mildere med årene) og ekstrem utskeiing med mat full av raske karbohydrater og mye fett. Jeg vil si jeg er veldig svak for sukker, og når jeg først får smaken, er det vanskelig å si stopp. Jeg har de siste årene vært innom lavkarbo i perioder, men fått tilbakefall som har tatt lang tid å komme seg ut av. Det siste var en lengre periode med ketolyse, som jeg hadde bra resultater med i en periode, men som jeg avbrøt i sommer med påfølgende utskeiing igjen og ekstrem vektøkning.

jeg vet så godt at jeg tåler sukker og karbo dårlig, og jeg ønsker av hele mitt hjerte å klare å leve sunt, men jeg er trøtt av nederlagene.. Hva må til for å lykkes, lurer jeg.. Jeg har prøvd mange retninger, og blir bare så forvirret av det ekstreme tilbudet av ulike metoder, at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..

Jeg vil gjerne høre deres tanker og erfaringer rundt dette. Kanskje jeg får noen nye ideer og ny motivasjon.

Om du er insulinresistent så vil jeg anbefale deg å følge en diett til punkt og prikke (ketolyse?).
Jeg har lest om en del her inn som er insulinresistente og mange av dem kan ikke bruke
mye søtningsstoffer eller ha et høyt inntak av karber.
Ikke meningen å ta motet fra deg, men i en periode kan det hende du må være litt "nazi".

Det er jo så mye god mat du kan spise, og du trenger aldri å gå sulten. I tillegg er det veldig positivt helsemessig. Det i seg selv burde gjøre valget lett.

L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat