Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-05, 13:40   #21
ajn
Gjest

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Ja, det var det då. Aldri mer pizza, kebab, taco, chips? Det er jo litt drøyt då? Då frykter eg at eg tilslutt sprekker, og legger på meg dobbelt så mye som eg har tatt av...

Samboeren min og jeg har vært på Atkins/Ketolyse nå siden august. Samboeren min "elsker" burger, kebab osv og vi måtte finne på noe å ha isteden, slik at savnetikke skulle være for stort for ham.

Burger er jo greit :
Lage burger, spise den med ost, salat, løk, agurk og dressing/rømme/salsa
Vi kjøper QP fra den danske produsenten Tulip i Sverige, de er store, rimelige og bra kvalitet

Kebab :
I Sverige kjøper vi også store poser med ferdig oppskåret og marinert kebab-kjøtt. Tar opp og steker det vi trenger, serverer med finkuttet kinakål, akurk, masse løk, samt rømmedressing med hvitløk og salsa.

Taco :
Steke kjøttdeig/karbonadedeig, bruke Hindu Tacokrydder (som er det merket Tacokrydder som det er minst KH i), servere med salat, champinjong, løk, paprika, jalapeno, revet ost, salsasaus (om det blir for mange KH, veld den HOTTEST og rør den ut i seterrømme!)
Du kan om du vil lage "lesfer" alá tortillas etter oppskrift i Atkinsboka (basispannekaker)

Han savner aldri slik mat, har savnet brød, og spiser nå dette innimellom, men færre brødskiver og heller med masse pålegg

Lykke til - og fokuser på alle mulighetene og ikke på begrensningene. Vær kreativ :-)

AjN

Svar med sitat