Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-11, 20:11   #128
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hva slags benbygning har du ?

En litt morsom tabell, men jeg vil påstå at den er svært unyansert Et tenkt tilfelle hvor man er overvektig med genetisk disponering for fettansamling rundt håndleddene, da vil man jo måle seg til å ha kraftig beinbygging.

Jeg synes for øvrig å huske fra anatomiundervisningen at "unnskyldningen"; "jeg har kraftig beinbygning", kanskje kan står for maksimalt en prosent eller to av en persons totalvekt. Jeg har variert en del opp og ned i vekt, både med fett og muskler, men samtlige tester jeg har tatt på en inbody maskin viser maks 0,1 kg i forskjell på beinbyggingen (feilmargin på måling). Jeg holdt lenge en standardvekt som var litt over det jeg likte (før lavkarboen kom inn i bildet ) og jeg likte å fortelle meg selv at det var "kraftig beinbygging."

Venner av meg, som har samme høyde som meg, men som er betraktelig tynnere i utseende, og som nok av mange ville blitt beskrevet som å ha "tynn beinbygning" har også testet seg på inbody, og de har ikke mer enn ca 0,4 kg mindre beinmasse i kroppen, selv om jeg veier 15 kg mer enn de. Han ene har et veldig stort hode da, kanskje det har noe å si

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat