Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-11, 22:21   #32
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Så viljestyrke er kraftigere lut mener du? Bevissthet rundt situasjonen mener jeg er viktigst. Man får ikke hentet fram viljestyrke om man velger og være bevisstløs i gjerningsøyeblikket. Altså - bevisstløshet i denne sammenhengen vil være lik "jeg velger og ignorere hele problemet foreløpig". Så da gjelder det og "våkne opp" i tide og gjøre det man vet er riktig. Har lite med viljestyrke og gjøre etter min mening.

Dessuten burde vel du som har så mye erfaring med så mangt se at individer har individuelle behov når det gjelder motivasjon. Noen blir tent av å bli brølt til - "du vil vel ikke bli feit igjen!" - mens andre går i vranglås om man bruker samme metode. Forståelse av hva som skjer når man tar et par feilskjær vil gjøre det enklere og kommet tilbake til den stien man jo egentlig allerede har valgt at man vil være - men det må skje av egen bevisst, fri vilje. JMO.

Enig i det Nerthus, du representerer den ene siden mens jeg representerer den andre siden. Hos enkelte fugerer pisken, hos andre må man jatte med. Du tar den ene rollen (sammen med veldig mange andre her inne) jeg har tatt andre rollen (veldig få her inne). Det vil si begge sider av en sak....det betyr IKKE at jeg har mindre empati enn andre, tvertimot.
Hverken jeg eller andre er her inne for å ødelegge hverandre.

  Svar med sitat