Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-11, 13:20   #97
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Tagatose vs sukrin?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Da laget jeg kransekakepinner som Camomille refererer til fra matprat.
Ca. 200g skoldede mandler og ca. 300g vanlige malt i foodprosessor. Synes det ble så mye Tagatesse, så jeg stoppet på ca 180g og hadde oppi litt steviapulver.

Stekte de på 150-160 grader og byttet på å ha de midt i ovnen og hakket lavere. De ble fremdeles litt brune, men seige og gode. Litt sånn hardseige på utsiden. Så disse er absolutt godkjent. Men ble nesten i søteste laget. Håper ikke seigheten blir borte med mindre Tagatesse da. Men nå har jeg en stor posjon, så jeg får prøve å ikke spise alt for mye på kort tid.

Eller er det best å oppbevare den i fryseren kanskje, også for seigheten?

Dersom man reduserer på tagatessen kan man sikkert kompensere med litt indisk tragant (apotek). Jeg har sett flere oppskrifter på marsipan der det tilsettes en knivsodd med tragant for den litt seige følelsen. Tragant er visstnok utvunnet av en tresort, og er et naturlig fortykningsmiddel (en slags gummi). Nå bør det jo bli mulig å lage perfekte kransekakestenger på LCHF

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat