Sv: Apropos "smørkrisa"
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
......... Og så vil Frp bøtelegge folk som gir til tiggere ... jeg har ikke ord!!
Gleder meg til neste bensinkrise 
Akkurat på dette punktet er jeg faktisk enig. Alle disse please,please menneskene som sitter og tigger er et stort irritasjonsmoment som er helt unødvendig i as Norge.
Er de lovlige innvandrere så får de god økonomisk hjelp fra staten, og har ingen grunn til og tigge. Enkelte av dem er avslørt som rene svindlere som bor i dyr flott enebolig og har flotte dyre biler, men de kler og sminker seg for "arbeidsdagen" som tiggere.
Har noen av dere prøvd og gi MAT til disse som subber rundt med skilt "I am hungry"? Jeg har prøvd, og jeg fikk den nylig innkjøpte og plast- innpakkede rekebaguetten (høykarbodager) og en spyttklyse rett i ansiktet servert sammen med noen gloser jeg heldigvis ikke forstod
Jeg har møtt på please,please mennesker som blir fly forbanna når jeg sier nei, og også nei til deres KRAV om og få sigarett av meg.
Hver gang noen gir penger til dem, så øker sjansen for at ikke bare fortsetter de, men de blir flere.
Er de derimot i landet illegalt får de selvsagt ikke støtte fra staten, men hvorfor i all verden skal jeg støtte de som er her illegalt.
Mulkt er kanskje og gå langt, men det er altfor mange bløthjertede mennesker som lar seg narre av dem.
Eneste gang jeg gir til folk som tigger, så er det til uteliggere som har havnet utenfor as Norges ordninger, men vanligvis gir jeg mat til dem. Har aldri fått annet enn takk for en rekebaguett jeg har gitt dem....