Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-11, 07:44   #28
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg kapitulerer

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Yrla
Hvordan vet du at det funker dårligere å gå ned i vekt på høykarbo enn lavkarbo? Det funker mye bedre for meg hvertfall, det er vektnedgang de siste ukene et bevis på. Nå går jeg ikke på høykarbo, slik jeg gjorde for mange år siden da jeg gikk på GR, men spiser rugsprø istedenfor brød, grønnsaker istedenfor poteter, og holder meg unna pasta, pizza og søtsaker.

Jeg hadde nok gått ned på HFLC dersom jeg hadde spist 1200 kcal om dagen, men da blir det lite mat og da blir jo motivasjonen borte.

Men det der er jo lavkarbo! Kanskje ikke den strengeste, men dog. Du går ned i vekt ved lavere kalori-inntak, ok. Ikke uvanlig. Håper du kan finne en balanse så du ikke sulter eller går ned for mye. Jeg skjønner godt at du ikke går ned på lavkarbo(eller høykarbo for den saks skyld) ved å ligge ganske høyt på kaloriene når du skal ned pyntekg uten å trene. Ikke det grann mystisk. Du er ikke nødt til å spise 80 % av energien fra fett, men kan spise mettende proteiner. Du trenger ikke rugsprø og slikt. Kjøtt eller fisk tre ganger om dagen med litt salat og litt ost til gjør deg mett og kan minimere kalori-inntaket. Jeg vet ikke hvor mye kalorier du trenger men ville ikke gått under 1300. Jeg holdt meg på 1300 og ble for tynn.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat