Hjerte- karsykdommer og fett
Jeg er en jente på 17år som går på lavkarbo. Har gått på det i 2 uker nå, og har gått ned 7kg. Jeg ser på lavkarbo som en livsstil, der man kan ''skeie'' ut en sjelden gang med et karbofylt måltid. Det jeg mener mange gjør feil er å spise mye smør og bacon, spesielt for dere som ikke har det som livsstil. Jeg er ikke ekspert på dette, men om dere som har dette som diett spiser mye usunt fett vil det lagre seg i kroppen og da er det IKKE bra å behynne å spise karbohydrater igjen. Det er en farlig kombinasjon! Lavkarbo i seg selv er ikke farlig/usunt, det er hvordan man spiser. Man kan ikke spise for mye kcal eller for mye fett. Tenk på det! En vanlig dag for meg er f.eks: 2 stk fiberrik med 4 skiver spekeskinke, en kyllingsalat eller 2 stykker lavkarbo pizza(veldig sjelden) 3 kopper te, reint kjøtt med forskjellige typer salat til middag og kveldsmat er som regel salat, eggerøre, kyllingpølse!
Det er viktig for magen og for seg selv å ha variasjon, ikke spis for mye fett, kcal eller karbohydrater! Det finnes en grense for alt, lev sunt generelt og ikke glem fysisk aktivitet minst 2 ganger i uka! Da vil dere garantert gå ned enda fortere
|