Sv: Hjelp! (Vekta står stille)
Opprinnelig lagt inn av Dronning Margrethe, her.
Jeg trente veldig mye løping i sommer, og gikk ikke ned da heller, men mulig jeg gikk ned i cm..
Men nå i høst og vinter har jeg nesten ikke vært ute og løpt
Det er inspirerende å høre at du gikk ned dine kg med trening, da er det jo bare å prøve, det skader jo hvertfall ikke:]
Tja, det funka nå for meg iallefall, tok selvsagt tid da. Eneste ulempen slik jeg så det var at det tok utrolig lang tid. For å sette det i perspektiv så trente jeg 5-6 ganger i uka temmelig systematisk, kun løping både på mølle og ute. 1-2 øktene var på rulleski eller sykkel. Lett styrketrening for stabiseringsmuskulatur.
Så det å gjøre det på denne måten på et særdeles høykarbokosthold krevde sitt. Men ble jo i temmelig god form også da, det skal sies.
I dag lever jeg på lavkarbo og trener kun 2-4 ganger pr uke, avhengig av hva jeg tar meg tid til. Den samme vektreduksjon oppnådde jeg da på 3,5 mnd (10kg). Det er vanskeligere å ta av de siste 5-10kg bare på kosthold ene og alene, jeg har tro på at de som er i sluttfasen bør spise som tidligere, men heller øke kardiovaskulær treningsmengde såfremt de ikke trener 5-6 dager i uka allerede da.
Men ingen regel uten unntak, ser det er enkelte her på forumet som sier de trener 3-4 timer daglig og allikevel ikke går ned mer enn par hundre gram pr uke....så det kommer vel også an på hva man trener og hvor hardt man trener.
De kloke sier man skal spise riktig for å oppnå effekt og da sier jeg at da må du også trene riktig for å oppnå effekt (vi snakker her om slankeeffekten).
Selv om du nå skulle begynne å løpe 3 ganger pr uke så betyr jo ikke det at du automatisk tar vekk de 5 siste kg, men det er vel verdt et forsøk å legge inn 3-4 økter med løping/sykling/svømming/ski/roing (typisk kardiotrening) i en 4-5 måneder sammen med riktig kosthold.
En pitteliten tommelfingerregel helt tilslutt: Jo færre økter du trener i uka, jo hardere må øktene være. Jo flere økter i uka, jo færre harde økter trenger du 
|