Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-11, 02:29   #24
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: DN 10/12-2011: Knusende dom over lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Apropos samfunnseksperiment... hvor lenge har vi spist vegetabilske oljer? Klem en mais og få ut maisolje.... lizzom?

Samt, hvilke oljer. Tror ikke bestemødrene mine brukte noen oljer overhodet, men årstall har jeg ikke. En eller annen gang etter 1950 kanskje? (Gjetter.)

Jeg sjekket "The classical cookbook" (kjøpt i British Museum) som hevder å ha autentiske oppskrifter fra middelhavet på de gamle grekernes og romernes tid, der var olivenolje oppført som ingrediens. Orker ikke finlese boka så seint på dagen.

Men mais, solsikke, tistel - det må da mye mer til å få olje ut av slikt, enn ut av en oliven? Dessuten, her oppe i det kalde nord var det nok ingen oljer før i forrige århundre.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat