Sv: Menstrasjon og slanking
Hei alle sammen
Har gått på flere forskjellige p-piller opp gjennom tiden. Kan ikke sette spiral ettersom jeg har bakovervendt livmor. Da kan den nemlig skjære seg inn i bløtvevet.
Gikk på p-sprøyten i 2 år uten problemer. De sier at dersom du har hatt problemer, bivirkninger av vanlige p-piller, så bør en ikke prøve denne. Det eneste jeg ikke var fornøyd med, var at sprøyten må tas innen 5 dager i blødningsperioden hver tredje mnd. Og det var ikke alltid like lett siden jeg fikk den på fredagen og var ferdig på tirsdagen. Dvs tre dager å skaffe seg tid og avtale.
Det gikk nærmere tre mnd etter at jeg sluttet på sprøyten før jeg fikk menstrasjonen igjen. Men klager ikke. Synes at den alltid kommer ubeleilig.
Har fått vektøkning av alle p-pillene jeg har gått på. Så jeg synes ikke at det er noen forskjell på disse. Men det er vel forskjellig fra person til person.
Grunnen til at jeg idcet hele tatt sluttet på sprøyten var at jeg ønsket å være 2 år uten denne påvirkningen før jeg prøvde å bli gravid. Går på p-pillen nå, frem til vi bestemmer oss for at det passer.
-V-