Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-11, 12:03   #20
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

takker for svar jeg får se hva jeg finner ut etter eksamen når jeg har tid til å tenke, men det ser og ut til at jeg minst måtte doblet matbudsjettet mitt for å få til et bra og litt variert lavkarbokosthold og det er egentlig ikke aktuelt dessverre. ris og spaghetti er rett og slett perfekt studentmat pga kiloprisen:/

Det med økonomi skjønner jeg, men hvis du legger om til et lavkarbokosthold så vil du også se at du spiser mindre mat enn før - du klarer rett og slett ikke å spise samme mengde i gram at fett/proteiner som du tradisjonelt har gjort av raske karbohydrater. Dessuten vil du oppdage at å lage det meste av maten fra bunnen av ikke nødvendigvis blir dyrere enn ferdigmat Sjekk noen av episodene til "Hellstrøm rydder opp hjemme" (ja, så kan man mene hva man vil om Hellstrøm... Men han klarte iallfall å vise flere at det er mulig å leve på rene råvarer uten at det blir for dyrt).

Og det finnes mye "fyllmat" som også er BILLIG. Bønner og linser er f.eks. mat som er ypperlig erstatning for pasta og ris - og det er kjempebillig på innvandrerbutikker.