Sv: Hjerte- karsykdommer og fett
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Kari-Marita: Du vet det at dette lavfett-lavkarbokosholdet, det passer kanskje for ei dame på 40. Men ei jente på 17 år har litt andre behov enn du har. Hun er fortsatt i en utviklingsalder og å kutte ut både karbohydrater og fett er ikke akkurat helt optimalt da. Det er ingen, INGEN kostholdseksperter, leger, hobbyeksperter eller ligenende som anbefaler et slikt kosthold over tid. Det er nok en god grunn til det, tror du ikke?
Du får såklart spise som du vil, men kan du ikke være litt kritisk til hvem du anbefaler det samme til?
Der tar du helt feil! Jeg har snakket med legen om å ha lavkarbo som en livsstil, og hun anbefaler på det sterkeste at jeg ikke spiser mye mettet fett. Faren min har utdanning innenfor helse og vet også mye om sånt. Jeg liker lavfett-lavkarbokostholdet best, da jeg synes det passer best til meg og slik jeg vil ha mitt kosthold. Du kan ikke si at ingen anbefaler det, da jeg har blitt anbefalt det Det finnes andre typer fett man kan spise mye av, slik som man finner i fugl og fisk. Dette regnes da som fett, og da blir det jo ikke lavfett-lavkarbo hvis man spiser mye fett!
|