Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 01:29   #11822
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har et operasjonssår ... ja, la oss si under beltestedet. Det står i papirene jeg fikk med meg at jeg bør sitte i bad/skylle med medisinsk såpe to ganger daglig i en uke. Nå har ikke jeg en balje, og må følgelig sitte i oppvaskkummen ... Så, ut fra det som står, burde det holde at jeg vasker grundig med denne såpa i dusjen ...?

Har du en vanlig vaskebøtte? Den fyllt til randen funker vel like bra som en balje... Og den er stødig nok til å sitte på.
Grønnsåpe er forøvrig uovertruffen når det gjelder sårheling.
Da jeg snubla i rusten piggtråd og endte opp med et digert gapende sår som jeg dro alt for sent til legen med til å få sydd måtte jeg sitte med hånda i grønnsåpevann 2 ganger daglig. Nå er arret knapt synlig. Samme da jeg fikk infeksjon i et sår på Roskilde etter å ha vasset i søla en uke i sandaler...