Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 17:33   #1
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Tom for energi!

Er det noen av dere veteraner som kan svare meg?

Jeg er så fryktelig tom for energi, slapp og trøtt. Normalt har jeg ganske mye energi, liker ikke å slukne i godstolen etter middag. Men nå!

Jeg har levd ketogent i litt over 5 uker. Startet med mye slapphet og hodepine, så ble det litt bedre, men nå er slappheten tilbake (ikke hodepinen).
Jeg spiser stort sett tre måltider og av og til litt mellommat.
Frokost: røykelaks og egg, eller Nannahs knekkebrød med Vita-smør, leverpostei (uten mel) eller ost og en tomat eller litt paprika. Ca 3-400 kcal.
Lunsj litt forskjellig, men ofte laks eller kylling med salat og oljedressing, kanskje avocado, noen ganger sashimi. Ca 400 kcal.
Middag oftest fisk eller kylling, blomkål/brokkoligrateng, spinat eller ratatouille. 7-800 kcal. Iblant Nannahs knekkebrød til kvelds.

I følge diett.no er energifordelingen over dagen 65-75% fett, 5 % kh og 20-30% protein.Som oftest 70-20-5.

Jeg spiser ikke noe søtt, om det er aldri så lavkarbo. Prøver å spise mest mulig umettet fett, men litt fløte, CF og ost blir det. Det har blitt litt tørr vin i helgene, men moderate mengder.
Tar multivitamin, kalsium og trankapsler om morgenen, i blant også ginseng. Om kvelden tar jeg magnesium,
Drikker litt te og kaffe, og 2-3 liter vann hver dag.
Jeg trener det jeg klarer, men det er mindre enn før. Styrken holder seg ganske bra, så jeg tror ikke jeg tærer på musklene. Kondisjon er fryktelig vanskelig å trene. Jeg blir så sliten og slapp at jeg bare må gi meg.

Søvnen er som oftest bra, men jeg er trøttere om morgenen enn jeg pleier. I blant sover jeg dårlig, men det har jeg alltid slitt med.

Gikk ned litt i starten, men det ser ut til å ha stoppet opp. Tror det henger sammen med at jeg er så lite aktiv.

Er 52 år gammel og har 10-15 kg for mye.

Noen som kan svare meg på hvorfor jeg er så slapp? Gode råd for å bli bedre? Egne erfaringer - evt hvor lenge henger dette i?

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat