Sv: Tom for energi!
Neiii... jeg tror ikke jeg spiser for lite? 1600-2000 kcal om dagen, litt avhengig av kveldsmat/mellommåltider. Er 161 cm og 74-75 kg. Ganske mye muskler.
Jeg spiste litt mer de første ukene (alltid litt over 2000), jfr boka til Torkil. Men så sier han jo at etterhvert er det naturlig at man spiser mindre, og det er med på å sette igang vektreduksjonen.
Jeg vil gjerne litt ned i vekt, men det viktigste for meg er å klare å bruke fettlagrene i forbrenningen. Er veldig glad i å gå på lange skiturer, men etterhvert som årene har gått stopper det helt opp når glykogenlageret er tomt. Da må jeg pøse på med druesukker for å klare å karre meg hjem... Det er akkurat som om den energikilden sitter dønn fast.
Jeg har en følelse, som jeg ikke har sett beskrevet noe annet sted. Etter mange år med ulike slankekurer er stoffskiftet gått helt i ball. Nå er det akkurat som om jeg har gått en laaang skitur - og kroppen nekter å slippe til fettforbrenning. Kan det stemme? At det tar lengre tid å gå over til full fyr i fettet for sånne som meg? Og kanskje skyldes at jeg er såpass voksen (52) og har tullet så lenge med stoffskiftet? 

|