Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 21:09   #8
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Tom for energi!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Forsto jeg det rett når jeg tror du spiser druesukker nå mens du spiser ketogent? I såfall bør du kutte ut det, du kommer jo aldri over på fettforbrenning dersom du fortsetter å gi kroppen energi på den måten.

Nei, nei...! Det var en beskrivelse av hvordan det har vært når jeg har gått lange skiturer før. Jeg har vært streng på 15 g om dagen, rundt nå (men av og til bare 15). Og ingen slike skiturer hittil i sesongen. Ingen lange turer i det hele tatt - det har jeg ikke krefter til.

Jeg er ikke helt overbevist om at jeg spiser for lite, til tross for det dere sier . Jeg er ikke langt under 2000 kcal - det er ikke lite for min alder og kropp. De gangene jeg har klart å trene litt ordentlig, spiser jeg mer. Tro meg på at jeg ikke vegrer meg i forhold til prinsippene - men jeg holder meg rimelig slavisk til Torkil Andersens bok.

De to første ukene spiste jeg kanskje 2200-2300, og gikk ned litt. Men det var helt tydelig bare glykogenlagre og vann. Så har jeg stått stille. De siste 2 ukene har jeg redusert litt, nettopp fordi jeg ikke er sulten. Torkil er jo helt klar på det: appetitten blir mindre. Ikke spis mer enn at du blir mett. Det er det som gjør at du går ned. Nerthus, du har jo mange ganger beskrevet at du ikke går ned (men heller ikke opp) om du ikke reduserer på inntaket, selv om du er i ketose.

Skjønner at folk er ulike på dette, men de generelle rådene er jo at man skal spise til man er mett, men ikke stappe i seg. Jeg spiser mye fett (140 g i dag, f.eks, 70 %).

Jeg lurer på om jeg burde øke karbohydrat litt - opp mot 25-30g om dagen? Eller vil det bare bremse fettforbrenningen, selv om jeg holder meg i ketose?

Tar ikke jerntilskudd, det får jeg full stopp i magen av. Men jeg prøver å spise ganske mye spinat, det ser ut til å dekke behover jfr diett.no.

Kropper "craver" etter frukt. Tidligere spiste ofte 3-4 frukt om dagen, i denne klementinperioden kunne jeg spise 10-15 stk... Lurer på om jeg skal prøve en om dagen (ca 5 kh). Men jeg er også engstelig for at det skal slå helt feil ut. Syns det var veldig slitsom å komme over i ketose, vil helst ikke måtte gjøre det en gang til..... En båt kanskje?

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat