Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 23:00   #35
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dere som har mistet mye hår ...

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg sliter med hårtap, og har gjort det i ti år. Det er noen perioder det kommer tilbake, men på denne årstida så merker jeg godt at det er tynt og fælt. Var hos legen så han fikk se på hodebunnen, og var ingenting galt med den. Han tok noen blodprøver, og sa at hvis de var fine, så måtte jeg bare leve med problemet.

Men hvordan kan jeg lære det da, å faktisk føle meg vel når jeg går ut?

Jeg kan ikke vaske det hver dag, jeg kan ikke farge det, å sette det opp er umulig, og ingen frisører klarer å gjøre noe godt ut av det. Og hårprodukter må jeg ikke bruke, for det tetter igjen porene! I hate it! Og er fryktlig lei meg for det. Jeg har fått bemerkning på at jeg alltid ser på håret til folk når jeg snakker med noen. Og jeg prøver å la være, men jeg er ubevisst opptatt av hår. Og går bare å drømmer om å kunne ha langt tykt hår

Photo; du la ut et bilde tatt ovenfra, men finner d ikke nå. Men håret mitt ser sånn ut.

Uffda, ser ut som en ganske håpløs situasjon....du har et langt detektivarbeid forran deg...tenkte hormonelle problemer her et øyeblikk...har du sett litt på det?
Men livet er ikke bare hår, selv om vi som har problemer med det kan synes at det er slik...Vi får prøve å tenke på at andre ikke ser oss på samme måte som vi ser oss selv og gi litt mer faen....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat