Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Det kan hende den hadde vært mindre provoserende med noen andre enn det sleske trynet til Northug også da! Jeg kan faktisk ikke tenke meg mindre sympatisk og likandes person! 
Også har det nok endel med at de av oss som er eller har vært overvektige har blitt stigmatisert i årevis på matfronten om at vi er dumme og sitter og dytter i oss usunne matvarer. Noe som i de aller færreste tilfeller stemmer. Når vi endelig har funnet et kosthold som spiller på lag med kroppen brettes dette ut og latterliggjøres på det groveste også.
Skal ikke kommentere ansiktet til Northug, synes nå han ser helt gjennomsnittlig ut jeg da. kanskje litt ubarbert til tider? 
Northug er en ener og den aller beste, som også Dæhlie var i sin tid. Det de har til felles, med også landsmoderen vår, Gro H Brundtland, er at de liker å si de er best. Hvorfor ikke si noe som alle vet, de er jo best? Alt blir jo et barneskirenn når de gutta der deltok.... Gro, sa det også godt, "det er typisk norsk å være god" 
Men, jeg synes og det er mindre pent å stigmatisere de som er overvektige, jeg tror veldig mange er selv skyld i egen overvekt, men jeg tror også det finnes de som er det pga sykdom etc (eksvis konas lave stoffskifte har gjort henne minst 20 kg for tung). Derfor blir det feil å slå alle over en kam. Jeg synes nok ikke reklamen bidrar til den stigmatiseringen (dumhet og latskap) da, like lite som jeg synes moteshow (er også reklame for klær) bidrar til å stigmatisere modeller som anorektiske, dumme og billige...
Er jo allikevel flott at dere engasjerer dere så mye da! Tenk på de land hvor engasjementet ikke verdsettes, derfor synes jeg det er godt å bo i Norge hvor vi tør si fra når livet oppleves urettferdig.
Det er jo tross alt bare en reklame imho 
|