Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-05, 09:47   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Angry

Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har det!!

Jeg lærer jo aldri heller da, jeg bør egentlig holde meg langt unna slike diskusjoner. Men i går satt jeg litt på IRC på kvelden og pratet med noen venner. Så begynte de å snakke om kosthold, og da kom jo fett på banen, selvfølgelig. Alle var jo enige om at meierismør, fløte og slikt var LIVSFARLIG og tettet igjen blodårene osv, og man måtte heller spise og steke i margariner som Per og Melange, for planteoljer var sunnest osv osv.

:gaaaaaah:

Jeg klarte ikke holde meg, kunne jo ikke sitte der og være enig i slik galskap, så da begynte Iset DEN diskusjonen og fikk slengt i trynet den ene artikkelen fra ernæringsrådet og norsk legeforening etter den andre.

En artikkel viste at de hadde forsket på mennesker i ketose (på Atkins), og den viste at ketonene slet på leddene, hjertet, nyrer og gudene vet hva??
Artikkelen var fra legeforeningen, tror jeg, og ifølge en legestudent jeg snakket med der inne, var den MEGET seriøs. Akkurat da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si, ble litt usikker. Men jeg står jo på mitt da, hallo - Atkins var jo hjertespesialist og lege. Han hadde vel mista lisensen ganske fort om han hadde drept og skadet hundrevis av pasienter.

ÅRH GUUUUD jeg er så lei av folk som har lest EN artikkel i VG og dermed tror de kan ALT om Atkins og alle andre slike kostholdsfilosofier!
"Atkins er farlig, kroppen trenger karbohydrater og på Atkins skal du ikke spise NOEN karbohydrater, baaaare fett". :hyl, skrik og dåne:

€€%#%(/()()=()=%&€%€#€#%