Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-11, 15:31   #6
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Syns du burde diskutere det med helsesøster. Kokos er bra for oss som spiser så mye annet også, men alene inneholder det veldig lite mineraler og vitaminer sammenliknet med korn. Det kan være lurt å sjekke det ordentlig, og så eventuelt passe på å gi babyen nok med tilskudd ved siden av.

Men det enkleste er vel å gi babyen vanlig barnemat? Babyer trenger å vokse veldig fort, og trenger ganske mye karbohydrat i den prosessen. Ville ventet noen år med lavkarbo, tror jeg !

Nå antar jeg at dette er snakk om innføring av fast føde og at babyen enten får MM eller MME som hovednæring, og da vil jo ikke babyen mangle noen næringsstoffer i så måte.

Jeg ser ikke noe problem med å starte med kokosmel fremfor f.eks. hirse som er det mer vanlige, så frem til at det ikke er noen indikasjoner på allergier som nevnt i den linken jeg la inn. Det kan sikkert være smart å spørre helsesøster for sikkerhets skyld

Jeg begynte forøvrig å lage velling med MME og Holle sin havregrøt og en god dæsj rapsolje da poden var ca 7 mnd. Funket gull. Startet hele innføring av mat-herligheta da han var rundt 5 mnd med most avokado og banan (sammen), og det var en favoritt lenge

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat