Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-11, 12:34   #83
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bama-reklame: klarer ikke å la være å bli provosert!

Så flott at de svarte så grundig!
Potetsalget har gått ned 7-8%? Det er vel ganske mye, er det ikke? Media har mye makt, mye mer enn man tenker over til daglig. Jeg ar flirt litt av hele mediakjøret om lavkarbo hvor de drar fram bacon dyppet i smør til enhver anledning, men man får jo et litt annet perspektiv på ting når man leser om konsekvensene her ja.
Men synes i grunnen det er rart at det får så store konsekvenser for barn om man kutter ut brødet og bare spiser pølsa. Det er jo ikke sånn at man bare spiser pølse, bacon og fett og kutter ut grønnsakene (bortsett fra potetene da, tydeligvis, kanskje pølse og potetmos er blitt til bare pølse?). De menneskene med barn som nå prøver seg på lavkarbo de har lært fra media, men ikke setter seg inn i dette og ikke spiser grønnsaker er vel heller grandiosa og ferdigmatforeldre? Man går jo ikke fra et "normalt norsk kosthold" sammensatt av kjøtt/fisk, grønt og karbohydrater med bare fett og proteiner? Så BAMA bommer litt tror jeg, med sine refleksjoner her.
Eller så er det jeg som bommer

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat