Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-11, 09:25   #2
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Inntak- forbruk...

Ja, jeg er et levende eksempel på at jeg kan spise mer lavkarbomat enn høykarbo energimessig, og det skyldes at når kroppen ikke lagrer fettet så lett -fordi blodsukkeret ikke blir høyt med lavkarbo- vil man ha ekstra energi fra fettet man inntar å forbruke istedet. På lavkarbo har jeg problemer med å gå opp i vekt, på høykarbo har jeg hele livet strevd med å gå ned! I tillegg til at man lettere bruker den inntatte energien fremfor å lagre den i fettlagrene forbrenner man også lettere fettet man har lagret fra før, igjen fordi et stabilt/lavere blodsukker gjør det lettere for at fettet frigjøres fra lagrene.Men om man inntar mer fett enn kroppen trenger vil man ikke frigjøre fett fra lagrene.
så balanse er cluet; balansert blodsukker, balansert ativitetsnivå og balansert inntak av matmengde.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat