Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-11, 12:49   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hjernecellenes "bensin" er druesukker

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Jeg hadde det sånn den første uka, men det gikk over, nå kjenner jeg det ikke på kroppen/hodet i det hele tatt om jeg er i ketose eller ikke.

Er det ikke der det "magiske" tallet 72 kommer fra? At hjernen alene greier å forbrenne 72 gram glukose i døgnet?

Mer... 120-150 har jeg lest. Men kun rundt 30 må være i form av glukose. Resten skal kunne erstattes av ketoner.
Men jeg har vanskelig for å tro på sånne eksakte tall. Vedder på at det er personlige variasjoner. Uansett høres det ut som greie områder "å lete i" for å finne sweet spot. (Området som lar en oppnå det man vil - enten det er for nedgang eller for vedlikehold.)