Sv: Er du innfeit ?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Jeg synes innslaget var D Å R L I G. Greit å skremme med totalkolesterol, ikke sant? La oss for all del ikke snakke om LDL, HDL, triglyserider - eller Gud forby - små og tette eller store og fluffy LDL-partikler. Eller nevne det at kolesterol har liten sammenheng med dødlighet... Nei - la oss få det farlige kolesterolet under 5 (og glemme at hjernen trenger det, og at det er viktig for omtrent alle membraner i kroppen...)
Jeg synes debatten bærer mer og mer preg av pisking av gamle (og døde) kjepphester uten at det tilføres substans. *lei tullprat uten argumenter, bare med meninger*
Kan bare undertegne her, du skriver det så bra smgj
Les det Erik Hexeberg svarer i innlegget.
For min del etter omlegging til lavkarbo; det GODE koelesterol steg, noe som var grunnen til at jeg ble "satt" på statiner( kolesterol senkende ) engang at det gode var for lavt, jeg sluttet med tablettene, leste meg opp på kolesterolmyten, og det bekymrer meg ikke i det hele tatt.
Føler meg helt trygg på dette kostholdet, føler at myndigheter og øvrigheta har lurt oss de siste 30 something årene.
Leste at inUSA skal de nå sjekke barns kolesterol ?? Har de blitt helt gale, medisingigantene vinner plass!
Les og lær, viten er makt og gjør en trygg til å stå imot denne forfølgelsen. Karboetere blir provosert av hvor godt vi har det
Er redd vi skal ta fra dem godterier og fastfood
Og dessuten selger det jo aviser, og annonser i tv.....

|