Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-11, 21:27   #13
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kommer til å skje om eg tar ketolyse-ferie en uke??

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Som de andre sier er det invididuelt, men siden du følger Ketolysekuren så antar jeg du er i ketose og på generelt grunnlag:

Når du spiser mer karbohydrater enn kroppen bruker lagres overskuddet som glykogen i lever og muskler - anslagsvis kan leveren lagre rundt 100g og musklene fra 2-400g. Totalt 3-500g. Når glykogenlagrene er fulle lagres glukosen som fett istedet.

Siden ett gram karbohydrat tilsvarer 4 kalorier vil det si 1200 til 2000 kalorier - deretter lagres det som fett. Hvor lang tid det tar deg å bygge opp 3-500g karbohydrater er ikke lett å si men de offentlige anbefalingene for en mann er på 2500 kalorier og 60% karbohydrat, noe som skulle tilsi omtrent én dag. Og det er "normalt" kosthold uten godis...

edit: og jeg tror du går på et langvarig platå hvis du kutter ketose nå

Det med platået er bare en vill gjetning antar jeg? Personlig måtte jeg kutte ut ketose en uke selv pga streng ordre fra legen når jeg sleit med noe annet. Jeg brukte litt lenger tid på å komme inn i ketose igjen, kanskje 3-4 dager, men jeg begynte å gå ned vannvekta igjen med en gang. Jeg gikk opp nesten 5kg på den uka. Var vel borte igjen et par uker etterpå, jeg synes det ikke er verdt det om man har noe valg.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat